英語圏最大の電子掲示板Redditより

『日本代表のF組2位での決勝トーナメント進出決定に対する海外の反応』



スポンサードリンク

英語圏最大の電子掲示板Redditの『r/worldcup (ワールドカップ板)』
『試合後スレ:日本 1-1 スウェーデン | ワールドカップ | グループF』
reddit.com/r/worldcup


FIFAワールドカップ公式アカウント
「日本代表がラウンド32(決勝トーナメント1回戦)進出を決める!」
twitter.com


「1対1で引き分けた日本とスウェーデンが勝ち点を分け合い共にノックアウトステージへ!🤝」
twitter.com


「オランダがグループFを首位通過!

日本が2位通過、スウェーデンも各グループ3位のうち「成績上位8チーム」に入ることが確定しともにワールドカップ・ベスト32進出を決める

チュニジアは敗退」 ※今大会から出場国が48チームに拡大したため各グループの上位2チームだけでなく、各グループ3位のうち「成績上位8チーム」も決勝トーナメントに進出できるルールになった
twitter.com


Capital-Flow-1501 Solid game between Sweden and Japan
(いやぁ見応えのある良い試合だったね、スウェーデン対日本は)

Zeraphim (スウェーデンファン) Solid second half, sure. Feels like the game started after Japan's goal.
(前半はともかく後半はいい試合だった、日本のゴールが決まってからようやく試合が動き出したって感じだった)

qtdsswk (イングランドファン) Japan so underwhelmed after the goal
(ゴールをした後の日本はだいぶ期待外れだったけどな)

plantain_ So many fouls called on Japan that were clearly not. Totally messed with the rhythm of the game.
(日本に対して明らかにファウルじゃないのにファウルと判定された場面が多すぎた。あれで試合のリズムが完全に崩されてしまった)

Tsingtaobeerisgood The ref was horrendous this game. Doan seemed quite upset getting subbed off.
(この試合の審判は酷かったよね、そのせいで堂安律も交代させられる事になったけどめっちゃ不満そうだったし)

Tsingtaobeerisgood The one that stood out the most for me was Keito Nakamura's socks situation. Ref could've told him before the game but instead decided to interrupt the flow of the game for it. Ref called for fouls that weren't fouls, and didn't call when they were actual fouls. There has been many good officiating in this tournament, this one was not.
(特に中村敬斗のソックスの件はどうかと思ったわ。ソックスが短か過ぎるとか試合前に注意できたはずなのに、わざわざ試合の流れを止めてまで指摘することを選ぶ理由がわからない。ファウルじゃない場面でファウルを取り、実際にファウルがあった場面では取らないという有様だったし、今大会では素晴らしい審判も多かったけど今回はそうじゃなかったね)

Alex72598 (米国ファン) Japan is capable of much better than that, but I think after that wonder goal they just wanted to make sure they didn’t overextend themselves, so they played more of a smart defensive game. Suzuki certainly earned his stripes today.
(まぁ日本はもっといいプレーができたはずだとは思うけど、エランガのあのスーパーゴールを見て無理に攻めすぎないよう、賢く守備を固める戦い方を選んだんだと思うわ。特に鈴木彩艶の守備は光りまくりだった、その実力をしっかり証明したよ)

Xaxxis Suzuki saved this game for Japan.
(鈴木は間違いなく日本を救ったよなー)




twitter.com


octobersotherveryown That’s a ridiculous save. Suzuki has been immense.
(あの最後のセーブ凄過ぎでしょ! 日本の守護神さん大活躍しまくりだったわ!)

HugeRichard11 insane goal keeper he's so good
(あのGKさんヤバいよね、めちゃくちゃ上手い)

Torch3dAce Suzuki earned transfer to a big club!
(鈴木はビッグクラブへの移籍を勝ち取ったな!)

rebelrexx Suzuki is a beast
(スズキはとんだ怪物だよ)

Bearded_Scholar Build a statue of Japan’s Goalkeeper
(日本はあのGKの銅像を今すぐ建てるべき)

iLLucyon Suzuki definitely did not expect a long range shot from Elanga but still easily MVP overall.
(エランガのロングシュートはさすがに予想できなかったようだが、それでも文句なしのMVPだわな)

kazkeb Didn't know that Rui Hachimura could play keeper like that
(まさか八村塁がキーパーでもあそこまでプレーできるとは思わなかったぜ)

Mindless-Algae2495 That was a great game. Japan's goal was really amazing. That smooth pass from Doan and then the beautiful execution from Maeda. Great stuff :)
(個人的には素晴らしい試合だったよ。日本のゴールは本当に見事だった。堂安律の滑らかなパスからの前田のフィニッシュは美し過ぎた)

And Elanga's strike has to be one of the best WC goals so far. What a banger of a shot. Just about the perfect amount of curve and precision.
(スウェーデンもアントニー・エランガのシュートにはまいったね、カーブのかかり具合も精度も完璧と言っていいレベルだった、今大会屈指のゴールの一つだよ)

The only reason I chose this game was because I wanted a close fight. And I think I got that. Pretty satisfied now :)
(この試合を選んだのは接戦が見たかったからなんだけどまさに期待通りの展開で大満足だったね)

pocopea The bad referee spoiled the game. If anything, Sweden benefitted from the refereeing, defending from Japan's short counter, ignoring the rule like 1 minute's out and throw-in 5 count.
(審判の酷さが試合をだいぶ台無しにしたけどな。どちらかと言えばスウェーデンが審判の判定に助けられていた気がする。主審がコンタクトプレーのほとんどでファウルを獲るから敵陣でボールを奪ってショートカウンターという日本の得意の形が取れなくなっていたし、負傷して治療を受けたら1分間はピッチ外で待機するっていう新ルールも​​、スローインは5秒以内ってルールも無視してもお咎めなしだったし)

The_Flash_20 (ポルトガルファン) Congratulations to Japan and Sweden for qualifying to the knockouts
(ともかく日本とスウェーデンよ、ノックアウトステージ進出おめでとう!)

SnowInSummer1 Seems like everyone is happy
(どうやら全員ハッピーな結末を得られたようだな)

ArgentiumKing (スウェーデンファン) Yes!! We're through! Wait France!?
(やった! 3位通過だけどスウェーデンが1次リーグを突破したよ! 待って相手はフランス?!)

clevercunningfox god bye sweden.
(ご愁傷様です)

Not_KGB (スウェーデンファン) :<

shinjukutown (日本ファン) i am happy with that. no france thank you
(この結果には満足っすわ。フランスなんか相手にしてられっかよ!)

FlaccidSWE I'd much rather lose 5-0 against Brazil than 4-0 against Norway or 1000-0 against France.
(まぁノルウェーに0-4で負けたりブラジルに0-5で負ける方がずっとマシだよね、フランスに0-1000で負けたりするよりは...)

koloebolo (スウェーデンファン) Cant wait to lose with double digits against france
(フランス相手に二桁差で負けるのが今から待ちきれません...)

Scilex (スウェーデンファン) Dont act like France is guaranteed. Could be Norway or someone from other groups :)
(フランス戦が確定したみたいに言うのはやめようぜ。ノルウェーか、あるいは他のグループのどこかになるかもしれないじゃないか... )

スポンサードリンク

英語圏最大の電子掲示板Redditの『r/soccer (サッカー板)』
『グループFの最終結果がコチラ』
reddit.com/r/worldcup


SimilarOnion1655 (米国ファン) 「オランダは1位通過したのにモロッコと、日本は2位通過したのにブラジルと戦わされるとか不公平過ぎじゃありませんか?」



Cool-Replacement4972 (ブラジルファン) This group has no manner of luck. You win you get Morocco. You come in second you get Brazil. You come in third you get France.
(マジでこのグループは不運極まりないわ、1位で通過してもモロッコと、2位で通過してもブラジルと、3位で通過してもフランスと戦う事になるんだぞ?)

Zestyclose-Fee6719 How would you like to die?
(好きな死に方を選んでね!)

Chance_Scientist_279 So true lol
(本当に👆過ぎるw)

Independent_Island74 RIP Japan when they play Brazil as much as I like that team i dont see a way they beat Brazil
(日本よ、安らかに眠れ... 彼らは好きだけどブラジルに勝てるビジョンが全く見えない)

ProbablyRetarded2024 I think Brazil is the best match for Japan out of those 3 Morocco and obviously France are harder games
(いやどこと戦っても地獄なのはその通りだけどその3つの中ならブラジルが一番マシな相手でしょ、モロッコや、ましてやフランスとの試合の方がもっと厳しくなるはずだし)

Greek_Trojan Is Morocco really that good?
(...モロッコってそんなに強いんです?)

MONICE_U_SHIT Good enough that you'll want someone else for getting 1st
(グループ1位通過は避けたい、と思わせるくらいには強いよ)

Cool-Replacement4972 (ブラジルファン) They are not ranked 6th in the world for nothing.
(伊達に世界ランキング6位に属してないのだ)




Alvaro_Rey_MN (コロンビアファン) 「1位通過おめでとう!褒美に前回のワールドカップ準決勝進出チームでありアフリカ大陸の王者モロッコと対戦させてやろう!

2位通過おめでとう!褒美にブラジル代表史上最高の監督を擁するWC最多優勝国と対戦させてやろう!

3位通過おめでとう!褒美に人類最強クラスのスピードを誇るキリアン・エムバペを擁するフランスか、現代サッカー界における最強のストライカーであるアーリング・ハーランドを擁するノルウェーのどちらかと対戦させてやろう!」



Sometimes-funny 「グループFの”F”は、『何位になってもyou’re fucked (お前はもう終わりだ)』の”F”だからな」

NewAccountEachYear (スウェーデンファン) 「日本語で言うなら『俺はもう死んでいる』」

fani1996 「なぁにぃ」 omae wa mou shindeiru:日本の漫画『北斗の拳』が元ネタのインターネットミーム。意味はそのまま。「omae wa mou shindeiru」と書かれたコメントを見たら「Nani?!」と返すのが暗黙のルール



LinuxMint1964 Meanwhile the American group and Canadian were set up on purpose to give them the easiest path possible, including the group stage.
(一方その頃、アメリカとカナダのグループは可能な限り勝ち上がりやすいように意図的に組まれていたのであった)

Vro9ooo Crazy how we have to either play Brazil, France or Morocco and the US gets Bosnia, Canada gets South Africa.
(こっちはブラジル、フランス、モロッコのいずれかと対戦しなきゃいけないのに、アメリカはボスニア、カナダは南アフリカと当たるとか...)

Repulsive-Sea-5560 Huge advantages for hosting countries. Runner ups in group ABD will only face runner ups.
(開催国が有利過ぎるよなぁ。グループA・B・Dの2位チームは他の2位チームとしか対戦しないし)

hazman_pds (イギリスファン) This group is brutal. You get either France, Brazil, Germany, Norway or Morocco regardless whether you finish 1st, 2nd or 3rd
(1位/2位/3位のどこになろうと、フランス/ブラジル/ドイツ/ノルウェー/モロッコのいずれかと当たることになるんだから惨いわぁ)

Modnal (イングランドファン) Group of Death...Row
(「死の」グループ、いや「死刑を宣告された囚人」グループだな...)

think_long Out of the frying pan, into the firing squad
(熱せられたフライパンから飛び出したと思ったら銃を構えた処刑人の列の前に放り出されるようなもんやで) Out of the frying pan, into the fire:「熱せられたフライパンから飛び出して、さらに燃え盛る火の中に入ってしまう」=「一難去ってまた一難」や「泣き面に蜂」と同じ意味の英語のイディオム

Gluroo (ドイツファン) And yet at least the first 2 (sorry Sweden) actually look tough enough to both come out on top in Ro32 anyway
(それでも、少なくともオランダと日本(すみませんスウェーデンさんは諦めてください)ならラウンド32を勝ち抜けるだけの強さがあるように見えるけどな)

Trial by Fire shit
(困難ではあるが決して乗り越えられないわけではない、まさに「火の試練」だ) trial by fire:「厳しい試練」や「火の洗礼(事前の十分な訓練がないまま困難な状況に投げ込まれ、能力や忍耐力を試されること)」を意味する英語のイディオム

英語圏最大の電子掲示板Redditの『r/soccer (サッカー板)』
『ラウンド32 | 日本対ブラジル戦は6月29日(日本時間30日2時)』
reddit.com/r/worldcup


mmadaus Japan bros we're so cooked
(日本のブラザーたちよ、俺たちはもう終わりだ)

senakiryu08 (日本ファン) Why man 😢
(どうしてこんなことに...)

KawaiiChan68 (ウェールズファン) Well, shit for Japan with the Brazil draw, but they should be able to give them some trouble/even beat them depending on how Brazil play!
(まぁブラジルとの対戦が決まったのは日本にとって最悪だけど、ブラジルの出方次第では苦しめたり、あるいは勝ったりできる可能性もあるはずだ!)

Jasperneal Also Japan came back from a 2-0 deficit to beat Brazil 3-2 a couple month before the World Cup so hopefully the players have confidence
(それに日本は2025年10月に行われたブラジルとの国際親善試合で0-2のビハインドから3-2で逆転勝利しているからな、選手たちも自信を持って臨めるはずだと思いたいね)

nava08al too many injuries for the japan team, not looking forward to the next match 😢
(いやいや日本代表は怪我人が多すぎるし次の試合が楽しみなんてとても言えないんですけど?!)

kuronekotango (日本ファン) No Minamino, no Mitoma, no Endo, and possibly no Kubo. Japan were always doomed.
(南野も三笘も遠藤もいないし、久保もいないかもしれない。日本は最初から詰んでいたのだ...)

crdavis (イングランドファン) Wish Japan had their full healthy squad for this.
(日本が万全のメンバーで臨めたらよかったんだがな)

angiotensin2 (ブラジルファン) In fairness, Brasil has a long list of injuries too Eder Militão, Estevão, Rodrygo, Raphinha, Wesley, Vaderson, ... Neymar coming off of an injury
(つってもブラジルも怪我人が多い状況だぞ? エデル・ミリトン、エステヴァン、ロドリゴ、ハフィーニャ、ウェスレイ、ヴァデルソンがいないしネイマールも怪我明けだし...)

Will be a tight game! I am scared for Brasil to face Japan, they look a solid squad.
(正直今の日本と対戦するのは怖い、堅実なチームに見えるからな。接戦になりそうだ!)

kuronekotango (日本ファン) I'm looking forward to it. Regardless of who wins, it's going to be a great great game!
(どっちが勝つにせよ素晴らしい試合になるはず!楽しみじゃありませんか!)

nightlink011 (ポルトガルファン) Should be good, but Japan like they usually do against bigger teams will drop rather deep, so it could also just be a slow chess game.
(いい試合になりそうだが日本は強豪相手だといつものようにかなり引いて守るだろうから、展開の遅い「チェスのような我慢比べ」になるかもな)

Feel like Brazil on that midfield need to be careful especially after losing the ball, Japan's ability to find space on the counter is really good, excited for this one
(とはいえ日本はカウンターでスペースを見つけるのが本当に上手い、ブラジルの中盤は特にボールを失った後の対応に注意が必要だ。ともかく楽しみな試合になりそうだ)

St_SiRUS (ニュージーランドファン) I think Japan have got a chance here
(俺は日本が勝つチャンスは十分あると思うね!)

lordicefrog (インドネシアファン) And Sweden probably got France too.
(スウェーデンがフランスに勝つチャンスだってあるよな!)

Yernyzz they won't lose against Sweden lmfao
(それはねーよw)